Mým snem bylo mít vlastní firmu, říká mladá ředitelka brněnského call centra

VPaní řídící :-)áclava Sobotková studuje obor se zaměřením na právo a státní správu, pochází z Moravského Krumlova a žije v Brně. Od roku 2005 se pohybuje v prostředí call center a akvizičního prodeje, z počátku jako operátorka, posléze jako supervizor a projektový manažer. V roce 2010 se podílela na založení call centra Istima a.s., kde v současnosti působí jako předsedkyně představenstva a ředitelka.

 

Kdybys měla Istimu představit přibližně v deseti větách, jak by zněly?

Jedná se o mladé, moderní a stylové call centrum ve středu Brna. Vzhledem k tomu, že v této oblasti Brna působí již řadu let i jiná call centra a obecné povědomí o telemarketingu mezi lidmi není moc dobré, již od začátku jsme s mým týmem přemýšleli, jak se odlišit. Nakonec jsme se inspirovali filmovou a knižní trilogií Pán Prstenů od J.R.R. Tolkiena. Atmosféru pohádkového světa elfů jsme nakonec přenesli i do vybavení interiéru našeho call centra a také do jeho názvu. Istima znamená v elfštině „urozená vzdělanost“. Zároveň se nám podařilo přenést hlavní zásady a charakteristiky bájného elfského  národa i do chování všech zaměstnanců a celkové nálady ve společnosti. Istima se během doby svého působení stala příjemným místem pro práci, a to i v tak náročném a stresujícím oboru jakým telemarketing bezesporu je.

Jak jsem již zmínil v medailonku, při práci v různých call centrech jsi měla možnost vyzkoušet prakticky každou existující pozici. Myslíš, že to má vliv na Tvou práci?
Určitě ano, myslím si, že aby mohl být člověk v životě úspěšný, musí opravdu rozumět tomu co dělá a také znát práci svých kolegů. Tím, že jsem prošla téměř všemi pozicemi v rámci call centra, jsem získala důležité zkušenosti a vědomosti, které mi nyní pomáhají v každodenní práci.

Máš nějaký vzor, nebo heslo, kterým se při výkonu své práce řídíš?
Žádný specifický vzor nemám, ale za dobu co se v tomto oboru pohybuji jsem zjistila, že na 100 % platí rčení „Každý svého štěstí strůjcem.“

Dokážeš určit, kdy jsi začala polemizovat s myšlenkou, že si založíš vlastní call centrum?
Díky tomu, že pocházím z rodiny, kde se vždy podnikalo, bylo mým snem mít vlastní firmu. Když se na začátku minulého roku tato příležitost objevila právě v tomto oboru, neváhala jsem ani na minutu.

Založit a vést call centrum musí být spousta práce. Mohla bys prosím čtenářům přiblížit svůj běžný pracovní den?
Na této práci je asi nejzajímavější to, že žádný den není „běžný“, nedá se přesně říct, nebo popsat co každý den dělám. Vedení call centra přináší denně spoustu nových starostí, naštěstí jsem měla šťastnou ruku při výběru svého týmu, takže se nyní již mohu více věnovat dalším aktivitám při rozvoji společnosti, posilování její pozice na trhu a obchodní strategii.

Proč zrovna elfí call centrum? Měla na výběr corporate identity vliv tvá zkušenost s prostředím jiných call center?
Při výběru názvu společnosti nás napadaly samé rádoby cool anglické zkratky nebo názvy, ale nebylo v nich nic, co by vystihovalo mou představu o novém call centru. Elfština jako jazyk a vůbec celé prostředí Tolkienovy trilogie se mi natolik zalíbily, že jsem se rozhodla jít tímto směrem. Samozřejmě, to že jsem poznala prostředí ostatních call center mě v mnohém ovlivnilo a inspirovalo.

Call centrum Istima za sebou má již rok své existence. Když se ohlédneš v čase, můžeš říct, že tě něco nepříjemně překvapilo? Případně naopak – příjemně? Nebo jsi věděla, do čeho jdeš?
Překvapení, ať už ta příjemná, tak i ta nepříjemná, přicházela během celé té doby, nic konkrétního asi nebudu prozrazovat. Věděla jsem do čeho jdu, i proto jsem se snažila hned od začátku vybudovat silný tým ve vedení, což se mi teď snad už konečně podařilo.

Velkou firmu nelze v současnosti vést bez nějaké vize, prozradíš nám tu svou? Jak myslíš, že bude Istima vypadat za rok, dva či tři?
Tak samozřejmě, že přemýšlím nad budoucností call centra. Společně s dalšími lidmi tvoříme jasný strategický plán pro Istimu, bez nějž by to ani nešlo. Některé plány jak bude Istima vypadat za rok, dva nebo tři jsou již připraveny a já doufám, že nás všechny příjemně překvapí.

Call centrum nedávno otevřelo prostornou terasu, co na to říkají operátoři a další pracovníci?
Všichni jsme se na ni moc těšili, je to perfektní prostor pro relaxaci a zapadá do image společnosti. Myslím, že všichni zaměstnanci jsou z ní nadšení a budou ji zvláště teď v létě hojně využívat. Terasa nabízí nejen popelník pro kuřáky, ale i příjemné posezení v prostředí plném zeleně.

Call centrum Istima má novou prostornou terasu

Čtenáře určitě zajímá, zda v současnosti probíhá nábor nových operátorů a jaké jsou možnosti spolupráce…
Nábor probíhá, v současnosti chystáme spoustu nových zajímavých projektů. Máme zájem jak o zaměstnance na HPP tak i o brigádníky, důležitá je hlavně ochota se učit novým věcem, tah na branku a samozřejmě spolehlivost. Případní zájemci mohou najít více informací na našich webových stránkách www.istima.cz v sekci Kariéra, případně zde na blogu.

Jak trávíš svůj čas, když zrovna nejsi v call centru?
Volného času mám zatím stále ještě hodně málo. Když už mám trochu volna, pořádáme různé výlety s kamarády, setkání s rodinou, nebo jen tak lenoším u televize.

Chtěla bys něco vzkázat čtenářům blogu Istimy?
Doufám, že u čtení našeho blogu zůstanou a že nás v našem elfím call centru navštíví jako budoucí klienti nebo zaměstnanci.

Děkuji za odpovědi a přeji hodně úspěchů v osobním a profesním životě!

 

One thought on “Mým snem bylo mít vlastní firmu, říká mladá ředitelka brněnského call centra”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>